Chọn tìm kiếm nâng cao

Internal Audit Assistant Manager/ Manager

Tầng 2-3, 580 Lũy Bán Bích, Q.Tân Phú (Tòa nhà Sacombank)
Hạn nộp hồ sơ: 23/05/2019

Hết hạn nộp đơn

Mô tả công việc

** JOB PURPOSE
- Implement and administer the audit policy, procedures and checklist to meet the audit goals, to ensure the compliance of company’s regulations and to deliver the international auditing practices.
** PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES
- In a professional and independence manner, conduct the audit topics as defined in the approved audit plan and ad-hoc reviews required by the Management. Proactively, sufficiently and well understand relevant activities, processes, procedures, regulations, products to achieve efficient audit planning of each audit. Develop/review the audit programs, audit checklists to guide the audit work for team to ensure key risks are identified and relevant key controls are reviewed and assessed during the audit and within the scheduled audit timeline. Perform the audits assigned. Besides handle challenges facing during the audit well to make the audit going smoothly, timely escalate and report improper matters to higher manager. Through audit work, co-ordinate with all divisions in their developing, reviewing the processes to enhance the internal control, to improve operations activities effectively and efficiently, and to ensure the compliance with laws, regulations and internal rules.
- Monitoring, reporting and ensuring annual audit plan delivery timely and efficiently within the scheduled/yearly plan. Review the audit work performed by team members to ensure in a timely manner there are sufficient audit papers retained properly, valid and correct issues identified and supported by supporting documents, effective recommendations, agreed action plans obtained and completed audit reports before release. To provide valid recommendations in case these are shortage of team members and to ensure audit reports presented clear, precise and easily understood facts, issues and impacts. Supervise the audit service quality of team members by timely cross checking and supportive coaching on specific jobs. Ensure through supervising role that audit standards are always adhered to during the audit, and audit programs and checklists are performed by assigned auditors sufficiently, timely within the scheduled time. Work effectively and efficiently with Quality Control team member and auditors to improve audit quality where there are gaps, weaknesses reported.
- Perform the validation of audit issues post audits to ensure the audit issues are addressed sufficiently and timely, and report the issue status timely and regularly till closure.
- Contribute to the improvement of the audit quality and to the development of the quality assurance and improvement program. Perform other duties as assigned by Head of Internal Audit.

Yêu cầu ứng viên

- University degree.
- At least 6 year experience in life insurance industry. Knowledge in Operation/ Agency/ Finance is preferred.
- At least 4 years in internal audit or similar areas.
- At least 4 years in role of team leader.
- Influent in English.
- Well risk knowledge and analysis.
- Adaptable for frequent travel.
- Good reading, writing, planning, reporting and communication skill.
- Good teamwork and well management skill.
- Commitment, hard-working, discipline and objective result-oriented.
- Good time management.
- Willing to learn and take more jobs assigned from time to time by line managers/Head of Internal Audit.

Quyền lợi được hưởng

  • 13th Salary & Bonus
  • Health care insurance, Personal Accident Insurance 24h/24h, Group Life Insurance
  • 15 days Annual leave 

Cách thức ứng tuyển

Công việc này đã hết hạn ứng tuyển!


THÔNG TIN TUYỂN DỤNG

Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Số lượng cần tuyển: 1 người
Chức vụ: Trưởng/Phó phòng
Yêu cầu kinh nghiệm: Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính: Không yêu cầu
Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

VIỆC LÀM LIÊN QUAN

Đang tải việc làm liên quan...

Chia sẻ việc làm tới bạn bè

GIỚI THIỆU CÔNG TY

Là một trong những công ty hàng đầu của ngành bảo hiểm nhân thọ, Dai-ichi Life Việt Nam hân hạnh phục vụ người dân Việt Nam thông qua hệ thống 103 Trung tâm Phục vụ khách hàng, Văn phòng Chi nhánh và Văn Phòng Tổng đại lý trên toàn quốc.

Với kinh nghiệm hơn 100 năm hoạt động trong ngành bảo hiểm nhân thọ và giá trị nền tảng “Khách hàng là trên hết”, Dai-ichi Life Việt Nam luôn nỗ lực cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính tốt nhất nhằm đáp ứng nhu cầu tài chính đa dạng và sự tin tưởng của khách hàng Việt Nam.

Nối tiếp sự thành công đó, Công ty TNHH MTV MINH LONG PHÁT ra đời với phương châm trở thành một trong những văn phòng Tổng Đại Lý mạnh của Dai-ichi VN.Với triết lý kinh doanh mang đậm tính nhân văn từ Nhật Bản “Tất cả vì con người”, bên cạnh hoạt động kinh doanh hiệu quả, công ty đã tích cực khởi xướng, thực hiện nhiều chương trình từ thiện, hoạt động xã hội có ý nghĩa và có những đóng góp thiết thực nhằm cải thiện chất lượng cuộc sống cho cộng đồng địa phương.   


LIÊN HỆ

Trụ sở công ty: Tầng 2-3, 580 Lũy Bán Bích, Q.Tân Phú (Tòa nhà Sacombank)

Website: https://www.dai-ichi-life.com.vn/

Chia sẻ việc làm tới bạn bè

Khóa học dành cho bạn

Đăng tin tuyển dụng
MIỄN PHÍ
Hỗ trợ nhà tuyển dụng

Hotline CSKH: (024) 7107 9799

0862 69 19 29

Skype: topcv_cskh